Hemmalunch

Sitter hemma och fifilurar idag. Det ger ju lite andra lunchmöjligheter än matlåda och jag som finner någon slags avslappning i att hacka grönsaker brukar ta chansen till det.

Idag tog jag:

1 tomat
5 cm gurka
2 blad isbergssallad
1 litet äpple
1 selleristjälk (tycker inte nämnvärt om, men övar)
1/3 burk kikärter (ca 80 gram)
Biten med stekt tonfisk som var över från igår
saft av en citronklyfta
2 tsk olivolja
örtsalt & svartpeppar

Skar grönsakerna och äpplet i bitar och blandade med kikärterna i en skål. Saltade, pepprade, pressade över citron och hällde på lite olivolja. La på en tallrik och toppade med tonfisken skuren i skivor.  Inte dumt alls.



Dock var det ju kallt och jag har varit lite frusen de senaste dagarna så det får bli en kopp te. Te är en relativt ny bekantskap för mig, jobbar på att ta till mig fler och fler sorter. Köpte den här sorten för att jag trodde att den skulle smaka hallon, deras röda blåbärste är grymt, men den smakar absolut ingenting... Dock måste den konsumeras innan vårt sköp svämmar över av tepåsar. Och värmer gör den ju åtminstone.
Någon som har några favorit-te-tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0