Lunch på språng

Det fanns ingen matlåda att ta igår när det var dags att ge sig av för en ny exjobbsdag och dyra uteluncher blir både jag och min plånbok besvikna av. Efter förmiddagens möte på KTH och en fika med A på Nymble var det alltså dags att dra sig till Kungsholmen. Tog en tur på Daglivs innan jag gick upp till labbet och köpte: ett paket couscous, tre avokado (för 10:-), en handfull körsbärstomater, lite lösplocksallad (ruccola) och några oliver/vitlöksklyftor/soltorkade tomater ur delikatessdisken till en (nåja, kanske inte låg) summa av 46 kronor. Kokade upp vatten i vattenkokaren i köket på labbet, hällde över coouscous i en djup tallrik, saltade och täckte med en assiette. Jag skar tomaterna i klyftor och avokadon i bitar. När couscousen svällt lagom rörde jag ner de hackade grönsaker + oliver mm (och deras olja!) och toppade med salladen. Jag fick alltså en god lunch, ett nödpaket med couscous att ha kvar i köket där och två avokado över. Inte dumt alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0