Skålar

Matlagning är ju i första hand massa härliga råvaror, men man behöver ju också bra saker när man jobbar med dem. En del saker är bra för att de är praktiskt och funktionella. Ganska många köksprylar är ju dessutom snygga, inte mig emot.
En sådan pryl är Margretheskålarna. Vi har en liten omaka samling hemma med en gammal ärvd, en falsk och två som jag gett till E i olika sammanhang. Har rätt länge suktat på de nya små på 0,5 och 0,75 liter. Det är väldigt söta och lär ju vara bra att t.ex. vispa ihop en dressing i. Köpte en svart 0,5:a som jag fyllde med engelsk konfekt och gav bort när vi var bjudna på middag häromsistens. Riktigt snyggt blev det. Fram till i tisdags levde jag allstå i tron att de två tidigare nämnda var de minsta. Då såg jag det här i ett skyltfönster på Karlavägen (på promenad till KTH efter en lunch med N vid Östermalmstorg som inte är värd att skrivas om här...):

De är ännu mindre och ännu sötare! *vill ha*                                                                                                 

Kommentarer
Postat av: annika

Jag har :)

2008-09-18 @ 11:22:59
Postat av: annika

Hmm, inte dom allra minsta förresten. Dom kommer väl aldrig till Uppsalabutikernas utbud. Jag menar 0,75 och 0,5 har inte ens kommit hit än.



Hej Tomten. I födelsedagspresent önskar jag mig en röd 150 ml och en antracit 350 ml.

2008-09-18 @ 11:32:44
Postat av: Helena

hehe. Vi får väl se om man kan önska sig födelsedagspresenter av tomten ;-)

2008-09-18 @ 11:47:06
URL: http://helenasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0