Cajunkräftor

Vi hade familjen A här på middag förra veckan och såhär i kräftsäsong (för det är det väl fortfarande?) hade jag fått för mig att jag ville prova någon form av varm kräfträtt. Valet föll på "Heta cajunkräftor", men jag hittade inget recept som kändes helt rätt så jag mixade lite lagom av det här och det här. Tog ett gäng potatisar, tre majskolvar, några gula lökar (klyftade), en citron, två burkar krossade tomater + lika mkt vatten och kryddor ungefär som i det första receptet. 1 kg kräftor hade jag i på slutet och så serverades det hela med vitlöksbaguetter. Det blev gott, socialt och väldigt kladdigt. På fyra personer var det alldeles lagom med ett paket kräftor, mer hade vi nog inte haft tålamod att skala, och mätta var vi absolut efteråt. Jag är nöjd och ett paket kräftor eller två lär nog hitta till frysen innan säsongen är slut, för det känns som utmärkt värmande vintermat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0