Receptfunderingar

DN har inlett ett samarbete med Lagalätt. Jag uppskattade dn-recepten redan tidigare och såg kanske inte behovet av denna förändring, det har ju varit en del av charmen att de har haft alldeles egna recept. Samtidigt så möter jag ofta vänner och bekanta som är i mycket större behov av enkel matlagning för att ens laga mat. Om det här kan ge dem bra receptförslag som faktiskt gör att de lagar mat så tycker jag att det är positivt. Den del (viktklubbsdelen) av mig som lärt sig räkna kcal är dessutom rätt nöjd med att det finns näringsvärden angivna. Alla är inte lika positiva. Jag behöver inte de färdiga matsedlarna och inköpslistorna, men kan tänka mig att använda ett recept då och då. I torsdags blev det t.ex. den här fiskrätten. Enkelt och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0