Snabb smallunch

[jag börjar bli hungrig så det får bli en micropaus i jobbandet med en kopp te och ett blogginlägg]

Uteluncher av olika slag är, åtminstone för mig, en riktig bov när det gäller onödiga kcal. Men hur huslig och planerande jag än försöker vara så är det inte alltid lätt ha en bra matlåda på lager. Lösningen är sånt som man kan ha på lut hemma/på jobbet, eller snabbt få tag på i affären. Under perioder då jag jobbat i hemtjänsten har man ju lätt passerat affären flera gånger om dagen och på torget i Solna Centrum finns dessutom en grym "frukt & grönt", då har det oftast blivit sallad (paprika, tomat, lök, sallad, äpple, gurka t.ex.) med en liten burk bönor eller kikärtor, pressad citron/lime och några skedar keso (gärna smaksatt) eller några skivor skinka/rostbiff/lax. Med sämre tillgång på affärer behövs enklare lösningar eller att man har allt hemma på morgonen. Hittade den här artikeln, fem riktigt bra tips tycker jag. Jag har iofs inte provat, men det låter mättande också! För de av er som inte jagar lagom många kcal så tror jag att det är alldeles utmärkt mat ändå, kanske kompletterat med lite extra bröd eller frukt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0