Fler tetankar

Senast jag verkligen pluggade på riktigt var innan jag hade börjat dricka te, bra för min dåvarande ekonomi om inte annat. Nu tar jag för all del ofta med mig termos med vatten, mugg och tepåsar, men det är inte alltid jag orkar släpa på det (en dramaten vore lagom för allt jag dagligdags vill ha med mig). Då kan det ju hända att man iaf vill ha en mugg te, då får man snällt betala 12 kronor (mer för större) till pregofiket i skolan. Man får faktiskt 10% rabatt om man betalar med deras kundkort (men bara på kaffe och te). Det är mycket pengar för lite varmt vatten, även om det är bra att de har rättvismärkt te att ha i vattnet. Idag tillbringar jag eftermiddagen på jobbet på den stora myndigheten, vaktar en telefon som inte ringer. Löste och fruktkorg är självklart i avdelningens kök även om man egentligen tillhör en annan avdelning och dessutom bara jobbar 25%... Tur att jag tycker om att plugga ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0