På det igen...

Förra våren, då jag kom till skott och tog tag i överviktskilona, gick jag ner drygt 15 kg framförallt med hjälp av viktklubb.se, E och en hel massa motion. Där har jag legat relativt stadigt det nästan ett och ett halvt året som har gott sen dess och det är ju skönt. Men, det finns oftast ett men, det är lätt att det brakar iväg åt fel håll igen. Avsikten var från början, och är fortfarande att ta ytterligare några kilo. Jag mår bra nu och ett BMI runt 24 är alldeles utmärkt. Jag kommer i kläder i storlekar jag inte ens tittade åt för två år sen utan att det är något konstigt, men inte byxor. Höstens goda liv, med fika i skolan och en hel del mat ute har nu satt sig lite extra där och det är dags för ett nytt ryck. Fortfarande med tidigare nämnda stödfunktioner, men jag tänkte om jag skriver det här så blir det lite mer på riktigt också. Lagom stora portioner, ordentliga mellanmål och inget omotiverat godis. Fullt ös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0