Snabb och billig lunch

Då och då får vi, som de konsumsuckers vi är, erbjudanden och kuponger som ska få oss att bli ännu mer konsumsuckers. Och vet ni? De lyckas. Fakutm är att många av de där kupongerna har så bra priser att det är lite svårt att låta bli. En sorts återkommande kupong tycker jag dock särskilt mycket om. Det är den som ger 5 kr rabatt på valfri Änglamark-vara. Det är så himla sällan det är rabatt på ekologiska varor och att det då dessutom är att man får välja själv ger ju möjligheter att prova nya saker. Senast gick jag dock på ett säkert kort, ett sånt jag tar till när jag inte kan komma på något annat, deras vegetariska ärtsoppa på korv. Fånigt kanske då den bara kostar en dryg tia i vanliga fall, men bra ändå och gott. Hemkokt ärtsoppa är förresten ett av vinterns matlagningsmål, har aldrig provat.

Ärtsoppa är bra lunchsoppa tycker jag, särskilt när man hänger hemma på dagarna. Idag serverades den, en halv korv spädd med typ en deciliter vatten, med en stor klick grovkornig senap och två sportknäcke med mini-keso, tomat och örtsalt. Gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0