Helgjobb

Allt sedan min allra första arbetade lördag/söndag/helgdag i hemtjänsten (på den tiden runt Tessinparken) så har jag blivit lite facinerad av de tidiga helgmorgonarna. Det är inte så att jag när jag jobbar på vardagar, eller senare under dagen på helgerna, är störd av att det är andra människor ute och går (utom i mataffärerna när man genomför tredje inköpsrundan samma fredagseftermiddag), men det är något nästan andaktsfullt med lugnet vid åtta-tiden en helgmorgon. Det är inte en människa någonstans och det är så fridfullt och skönt. Jobbar varannan helg under hösten, mer helg än jag någonsin jobbat tidigare så det är möjligt att den här känslan är utbytt när vi börjar närma oss jul. Men imorgon bitti ska jag iaf njuta precis som jag gjorde i morse.

Fortsatt trevlig helg oavsett hur ni tillbringar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0