Jag har fått paket!



Det spelar liksom ingen roll att jag visste att det var påväg eftersom bokvännen lämnat en liten kommentar om det här - så himla roligt och överraskande ändå. När jag kom hem idag låg det en "stort-brev"-avi på dörrmattan. Det hade ju kunnat vara någon av alla de kursböcker jag väntar på, men eftersom det inte stod någon avsändare var förhoppningarna goda om något roligare! (nog för att den nya kurslitteraturen är bra mkt roligare än den gamla, men ändå) Det var något mycket roligare! Mitt första pocket & prassel-paket med två böcker; Tille-Lille - Mamma Therese Vesterlunds dagbok om sin döende baby och Njut av Choklad - En samling med över 100 läckra recept, två lakritsstänger och några påsar med grönt citronte. Hur bra som helst!

Tille-Lille kände jag inte till som bok, även om jag tror mig komma ihåg Tille från mediernas rapportering. Jag tror att jag kommer uppskatta den och den verkar dessutom lagom lättläst när man suttit med näsan i kurslitteratur hela dagen. Modigt av dig, bokvännen, att våga köpa en bok i kokbokskategorin - men den här har jag inte och den verkar ha massor av härliga recept. Vad tror ni t.ex. om choklad- och pecanpaj? Låter gott tycker jag!

Lakrits och te är ju aldrig fel. Särskilt bra passar det med de styckförpackade påsarna när jag tar med till skolan eftersom det blir mest löste hemma. Än en gång, massor med TACK!

Kommentarer
Postat av: Bokvännen

Vad roligt att du tyckte om paketet! Och vilken tur att du inte hade den lilla chokladboken. =) Har redan börjat planera inför nästa paket! Är så roligt det här..

2009-09-08 @ 20:50:35
Postat av: Helena

Ja, visst är det roligt! Jag har också flera paket i huvudet. Nu blir det att inleda Tille-boken. Vi hörs!

2009-09-08 @ 21:04:19
URL: http://helenasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0