Veckomatlista vecka 3 2010

Slarvvecka, eller kanske snarare bortbjudenvecka. Vi åt två middagar tillsammans hemma; den ena kan jag inte komma på hur mycket jag än försöker den andra kommer nedan. I ensamhet, när den andra var ute, fick vi också varsinn pytt-i-panna-middag med köttrester från söndagen innan.

Veckans nyhet blev Kålrot på asiatiskt vis serverad med nudlar. Detta innebar premiär för två nya livsmedel; dels de små torkade räkorna och dels seitan. Räkorna smakade bra i rätten och gav doftmässigt både E och mig semesterminnen från förra sommarens besök vid Bretangeska hummerbassänger. Seitanen tillverkade jag själv tidigare under dagen. Det var barnsligt roligt att tvätta degen och få ett enda glutennystan kvar, jag var helt facinerad och resultatet var över förväntan. Kommer absolut att experimentera mer med det vi tillfälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0