Cider

Jag är ingen ölälskare. Börjar väl komma till det stadiet att jag klarar av att dricka öl som är "snäll" i smaken om det sociala sammanhanget kräver det, men helst inte. Alltför söta drycker är jag heller ingen större fantast av, även om det finns undantag. Sommarens semester i Frankrike, framförallt Bretagne, fick mig dock att inse (även om jag visste det lite svagt...) att det finns ett alldeles utmärkt alternativ till ölen; den torra cidern, gärna fransk. Systembolagets utbud är begränsat, men det vi har testat är helt klart bra (även om jag inte är någon kännare...). Pröva du med! (inge alkoholhets här inte...) Crêpes är ju det "rätta" men i min mening funkar det utmärkt till betydligt fler saker, särskilt till småplock innan maten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0