Fattig riddare

Världens bästa och snällaste E gick snällt upp och startade igång i tvättstugan vid 7 i lördags morse, själv låg jag kvar i sängen... Ett par timmar senare fixade jag i alla fall frukost. Vi hade halvtorra skivor Skogaholmslimpa som jag fått med min hem efter ett styrelsemöte med scoutkåren i måndags då det blivit över efter fikat. Det är inte det allra bästa till fattiga riddare, men bättre än det börd vi i vanliga fall har. Jag vispade ihop pannkakssmet på 1 dl vetemjöl, lite salt, 2 dl mjölk och ett ägg, la fyra brödskivor i en form och hällde över smeten. Där fick de ligga och gotta sig i säkert en timme, vände någon gång också. Två skalade och klyftade äpplen fick puttra ihop i en kastrull på spisen och smaksattes sen med ganska mycket kanel . Jag stekte brödskivorna ganska länge i lite smör och frukosten som serverades framför tv:n och var inte dum alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0