Snart är det jul...

...eller nja. Det är ju över tre månader kvar, men en del måste planeras i tid. Redan för någon vecka sedan ordnades bokningen för det traditionella julbordet med E:s familj. I år kommer det att intas på Vaxholms kastell första advent. Först blir det något slags förstärkt förmiddagsfika här, så jag började genast spåna på smörgåsfika med jultema. Jag lär ju hinna komma på något.

De gånga veckan har vi även hunnit med att fundera över hur julen ska firas och beställa tågbiljetter. Ganska dyrt fast vi var ute i tid. Skönt dock att vi kan dela upp julen mellan familjerna utan större bekymmer, många verkar tycka att det är mycket svårare...

För att ytterligare spä på julstämningen (eller kanske snarare för att det är gott) kokade jag en kastrull risgrynsgröt i söndagskväll. Den räckte både till kvällsmål då och när jag kom hem sent efter möte i måndags samt att det sista nog får aggera frukost imorgon. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0