Pocket & Prassel-frågor - uppdaterade

Angående böcker:
* Favoritgenre?
Svårt, jag gillar lättsamma romaner lika mycket som tyngre fakta/självbiografiska böcker om människor och deras liv.

* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
Astrid Lindgren (sen alltid, men det är inget jag behöver eller vill ha till bokhyllan), Johanna Nilsson (har nog allt som är skrivet för vuxna), Anna Gavalda (har nog det som finns i pocket), Hanne-Vibeke Holst (saknar Drottningoffret) och många, många andra. Sen är jag en sucker för böcker i Stockholmsmiljö.

* Genre eller författare som du är nyfiken på?
Rädda Felix av Helena Richardsson (tror mig gilla den typen av verklighetsböcker), kanske något nyare av Isabel Allende men jag blir gärna överraskad. Eftersom jag börjar plugga en ganska litteraturtung utbildning nu så uppskattar jag dock om det inte är alltför tungrott.

* Genre eller författare som undviks på liv och död?
Jag har läst extremt lite deckare, fantasy och Scince Fiction och andra böcker som påminner om de kategorierna. Pinsamt lite tycker sambon, men jag tycker det är svårt. Ska jag få något sådant vill jag att det ska vara extremt lättillgängligt. I övrigt har jag svårt för när huvudpersonen/berättarjaget blir pinsam och ljuger alltför mycket - har därför inte kunnat läsa ut "Underbar och älskad av alla och på jobbet går det också bra".

* Läser du på andra språk än svenska?
Engelska, men då ska det också vara ganska lättsmällt. Franska, men tyvärr bara på barnboksnivå.

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?
Det kommer en lista så fort som möjligt med det som står i bokhyllan nu, kanske också en med annat som är läst de senaste åren (och som jag kommer ihåg).

* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?
Jag tycker inte det spelar någon som helst roll om böckerna är gamla eller inte, en lagom blandning är kanske bäst!

Angående prassel:
* Eventuella allergier?
Inga alls.

* Favoritgodis?
Det mesta, men framförallt choklad i alla dess former och rookien lakrits.

* Naturgodis - ätbart eller oätligt?
Gott, men inte så förtjust i yoghurtöverdrag.

* Favoritsnacks?
Det mesta. Jag provar gärna nya, lite spännande saker.

* Kaffe eller te? Vilken smak?
Dricker te sen ett och ett halvt år och tycker numer att de flesta sorter (gärna smaksatta) är goda. Dricker inte kaffe, men har ingenting alls emot saker med kaffesmak, som choklad t.ex.

* Kryddar helst med?
Med det mesta: mycket örter, gärna vitlök, en hel del asiatiskt och provar gärna nya saker som jag hittar...

* Vad tycker du verkligen inte om?
Skinka på burk och såndär gul curry som de förstörde fiskbullarna med i skolan (och som alltför ofta kletas in i kyklingsallader och dito mackor). Andra typer av curryblandningar funkar.

Kommentarer
Postat av: Bokvännen

God kväll! Det är jag som är din hemliga bokvän. Suttit och kikat på ditt formulär lite. Skall nog komma på ngt. Har du några andra intressen än just läsning?

2009-08-25 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0