Bad

Det är ju en av förträffligheterna med Stockholm som sommarstad, att man kan bada. Under uppväxten var det Smedsuddsbadet som gällde om det skulle vara sjö/havsbad i stan. Brunnsviken kunde man minsann inte bada i för där var vattnet jättesmutsigt... Jag tror att det kanske var så, men är glad att det är svunnen tid. Den här listan bekräftar ju att det finns många bra ställen och vattnet i Brunnsviken är ok. Vid Brunnsviksbadet tillbringade jag ett par timmar efter jobbet igår. Skön eftermiddags/kvällssol och podcastar av "Sommar" i ipoden. Årets första dopp (berätta inte för mitt gamla mellanstadiejag att jag inte badat förrän näst sista juni trots riktigt fint väder...) och sen kom E med middag. Räkrulle, som räksallad fast ihoprullad i en pizzabotten typ. Gott och ganska lagom på kvällen, även om det kanske kunde varit lite mindre dressing. Någon gång efter åtta cyklade vi hem genom Hagaparken - fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0