Middag ute

Middag på restaurang behöver ju inte betyda fin trerätters, många riktigt bra restauranger finns det i budget-kategorin också. Mer än en sådan middag tillsammans med N dryftandes världens stora och små frågor har det blivit under vintern och våren. Vi har varit bland annat varitpå 4knop, Haga deli och så idag Sibiriens soppkök (roslagsgatan). 4knop flyttar mig direkt tillbaka till förra sommarens semester, Haga deli är nog enda stället i stan det köptes hämtpizza från under min uppväxt - den är riktigt riktigt bra. Valde "Chorizo" på soppköket idag vilket visade sig var ett gott och värmande val. Det var färsk chorizo, tomat, potatis, surkål och en rejäl dutt vinäger (och säkerligen en eller annan ingrediens som glömts bort) toppat med någon slags chiliröra. Man bör kanske uppskatta syran i kålen och vinägern för att uppskatta den, men gör man det var det grymt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad glad jag är att jag hittade hit, nu känns det genast som att ni är lite närmare!



Låter jättespännande med pluggande till hösten, det kommer säkert bli jättebra!



Stor kram!

2009-06-16 @ 07:56:53
URL: http://www.lillasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0