Rädda Felix

I mitt andra PoP-paket fanns en bok från min önskelista, Rädda Felix av Helena Richardsson. Boken är självbiografisk och handlar om den kamp det kan vara att ha ett dödssjukt barn och ytterligare ett som riskerar att bli sjukt. Det handlar om Helenas och makens kamp för att få ett HLA-identiskt syskon till Felix för att på så sätt kunna rädda hans liv, för att ska slippa storebrors öde. Boken är rapp och intressant, om man nu tycker att det är intressant med hur det svenska samhället i allmänhet och vårdaparaten i synnerhet kan fungera och inte fungerar, och det tycker jag varför den passade mig bra. Jag tar mig snabbt igenom den och skrattar och gråter längs vägen, men, och det är ett ganska stort men, den lämnar en med ett stort frågetecken. Vad händer egentligen sen, när syskonet föds och livet fortsätter? Kanske får man inte veta, sen har liksom inte kommit så långt än, men förhoppningsvis går det så bra det kan för familjen och förhoppningsvis kommer det en bok även om detta. Välskrivet och läsvärt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0