Skriet från Kärnfamiljen

Boken är skriven av Rebecka Edgren Aldén och Tinni Ernsjöö Rappe och har underrubriken "Om hur du blir kåt, glad och jämställd".  Jag tillhör inte direkt målgruppen för boken då jag inte är småbarnsförälder, men eftersom jag läst en del annat av en eller båda av författarna tidigare, bland annat "Diagnos Duktig", och uppskattat det så slog jag till ändå under en av Bokus-rundorna. Jag tycker att jämställdhet är intressant och funderar en hel del över det och tror mig absolut ha en del behållning av den trevliga och lättlästa boken. Inte så att jag håller med om allt, men i grunden så gillar jag författarnas recept på det hela. Hur det blir i verkligheten återstår att se, till dess låter jag boken vila i bokhyllan och lånar glatt ut den till småbarnsföräldrar och andra som är nyfikna. Och om den dagen kommer när vi själva har småbarn så ska jag nog se till att E läser den också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0