Prisskillnad

Min far läser inte väldigt mycket, men är väldigt duktig på att läsa nobelpristagare. Genom den förtidiga farsdags-middagen igår hann jag också ge honom Herta Müllers Hjärtdjur i present innan han hunnit få tag på den själv. Alldeles fullt av den har det funnits på de akademibokhandlar jag varit inne på de senaste dagarna och det är väl ingen större grej att betala 75 kronor för en så aktuell bok även om det är saftigt för en pocket. Så jag var (och är fortfarande) nöjd med mitt köp. Hängde runt på bokus idag på förmiddagen och beställde bland annat bok till det sista Pocket och prassel-paketet jag ska skicka, ett gäng andra som jag var sugen på slank väl kanske med i beställningen också (Karlstads zoologiska och Skriet från Kärnfamiljen bl.a.) plus några som E ville ha. Vet ni vad bokus (som i botten är samma företag som akademibokhandeln) tar för Hjärtdjur? 44 kronor. Jag betlade alltså 31 kronor, eller 70%, mer för att få köpa boken i en affär. Nog för att jag tycker att många akademibokhandlar är trevliga, men så trevliga kanske de inte riktigt är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0