Gritty (varning!)

Det fanns kanske ingen som trodde att något som benämns drickgröt skulle vara gott, men eftersom jag är gröt- och mellanmålsentusiast var jag ändå lite hoppfull när jag såg lanseringen av AXA:s nya produkter. I senaste erbjudande vi fick från konsum fanns en kupong så man kunde köpa två för tio kronor. Bra början. Vår konsum var inte fullsorterad på sortimentet, men jag fick med mig en Gritty tranbär till mig och en Milky cappoccino till E.

Stoppade grittyn i väskan igår när det väntade en lång dag med mycket cykling och ett smidigt mellanmål kändes som en bra idé. Idéen var bättre än mellanmålet skulle man kunna säga. De första munnarna var helt okej, sen blev det bara äckligt, lite kvalimigt och sötsliskigt. Det smakade nästan bara spannmål, men med en sötsliskig eftersmak. Jag har iofs inget emot spannmålssmaken, men tranbär lovar något mer. Lite syra kanske som exempel. Till det kom att sörjan såg ungefär lika eländig ut som man kan föreställa sig, blekbeige. Jag drack inte upp (och ersatte mellanmålet av en Tiptop i solen vid Solna Station, bra mkt godare, men knappast nyttigt) och även E som fick smaka hade ett liknande omdömme. Eländig produkt, men idén är ju inte helt galen. Jag tror på mjölk, ett par matskedar gryn av något slag eller möjligen havrekli, lite bär eller möjligen sylt och en stavmixer ger nog ett betydligt trevligare resultat.

[hade tänkt lägga upp en varnande bild också, men det är något som inte klaffar...]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0