Koreansk mat och fyrverkerikonsert

Igår kväll var det för femte året dags för Fyrverkerikonsert på Borggården på KTH. På initativ av E:s gamla kollega L så gick vi först och åt tillsammans med henne och hennes R. I kategorien trevliga restauranger inte så långt bort från Campus hade turen kommit till Arirang på Luntmakargatan. Det är en koreansk restaurang som jag hittade när jag tidigare i år snubblade in på den utmärkta sajten Kimchi.se. Min bibimbamp var utmärkt och välbalanserad. De övriga i sällskapet var också nöjda med sina huvudrätter (som alla gick på knappt 200:-), riktigt gott var det. Den roligaste överraskningen kom dock när vi ville ha kaffe/te efter maten och fick välja på en dryg handfull olika tesorter (kaffet var mer konventionellt) för att sen få in varsin liten kanna med tillhörande teglas. Mysigt och billigt (20:-) dessutom.

Kvällen fortsatta med trevlig musik och fina fyrverkerier på Borggården. Himla fin inramning med de stora tegelhusen, det borde vara fler konserter där. Septemberkvällen var så fin en sådan kan bli och särskilt kul att också springa på gamla kårbekantskaper som man inte träffat på ett tag. För en gång skull regnade det faktiskt inte fast det hade hunnit bli mörkt och jag skulle cykla hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0