Veckomatlista vecka 4 2010

Ännu en lite sönderhackad vecka, eller kanske inte sönerhackad, men E är hos sina föräldrar fredag-söndag och jag ska vara hemma och jobba, ensammatlagning är inte riktigt samma sak och svårare att planera...

Hemgjorda hamburgare
Någon i hushållet, det var inte jag, hoppade glatt upp och bakade rosenbröd till vinterstudiofrukosten (jag gick dock snällt ut och handlat pålägg och juice) i söndags och av den andra halvan deg blev det hamburgerbröd. Perfekt måndagsmiddag blev det med hemgjord dressing, ost, grönsaker och så förstås hemgjorda hamburgare. Helt utmärkt lunch som kalla blev de sen dagen efter.

Kikärtscurry
Inga färska tomater eller färsk spenat hemma, men väl konserverade tomater och djupfryst spenat och en alldeles utmärkt god, värmande veg-gryta. Jag var för slö för att göra några naanbröd, men crème fraiche och mango chutney fanns det iaf att toppa med!

Kycklingklubba med bulgursallad

Julkorv, potatismos & rödkål

Ensamhelgen bjuder troligen på någon fiskrätt och någon annan innovation ur det som finns hemma, möjligheterna är näst intill oändliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0