Veckomatlista vecka 5 2010

Trattkantarellrisotto med torkad skinka och kokt broccoli
En ”allt-finns-hemma”-middag. Bara komma ihåg att lägga en ordentlig näve trattisar i blöt på morgonen. Risotto med gul lök, vitt vin, trattisar, kycklingfond, risottoris och lite lagrad ost.

Aubergine och fläskkött i ”spicy garlic”-sås med ris
Det finns en påse med sås som jag köpte i någon asiatbutik i höstas och på den finns det ett recept som jag tror funkar att följa ungefär. Jag får blogg om rätten i efterhand...

Vegetariska pad thai
Jag tänkte något i stil med den här. Tofu spontanköpte jag igår och efter lite rundsurfning känns detta som en bra receptskiss.

Soppa & pannkaka
Som det låter. Tänker att soppinspirationen kan få komma flygande!

Tonfiskbiffar med bulgur och kall sås
Jag tänker mig något inspirerat från det här. Tonfisken vi har hemma är dock i olja, men det borde väl kunna gå ändå tänker jag. Till det blir det bulgur och någon trevlig kall sås eller salsa.

Flitiga Lisa
På onsdag ska vi till Stockholms hotell- och restaurangsskolas restaurang Flitiga Lisa vid Globen med svågern, svägerskan och deras barn. En julklapp från oss till dem och av erfarenhet vet vi att det brukar vara både gott och trevligt. Förhoppnigsvis funkar det helt okej med barnen också, om inte annat är middagstiden, kl 17 (man kan komma fram till 19 tror jag), barnanpassad. 

Efter bowling-middag
På lördag ska vi spela (?) bowling med P&I och man kan väl tro att det blir någon slags gemensam middag efter det, hur och vad återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad glad jag är att se bloggen återuppväckt! Och det är ju perfekt med lite tips på middagsmat också, ibland behöver man definitivt hjälp med ispirationen...



Trattkantarellrisotton låter ljuvlig, den ska vi nog prova snart!



Kram!

2010-02-01 @ 14:11:53
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Sara

Ja, vi försöker faktiskt också upprätthålla nån slags veckomatlista, men det gick bättre i höstas när jag hade lite mer matinspiration. Det är ju roligare med mat när man anstränger sig och testar lite nytt!



Då ska jag absolut komma ihåg bakstenen när folk börjar tjata på mig om vad jag vill ha i födelsedagspresent, himla bra!



Du får hälsa Erik så mycket också, och vi håller just på att försöka få ihop resa och barnvaktning och så vidare med anledning av det ursnygga inbjudningskortet vi fick... Jag börjar känna mer och mer krav på mig på snygga hempysslade kort om vi nån gång bestämmer oss för att det där bröllopet faktiskt ska bli av. :)



STOR KRAM!

2010-02-05 @ 13:42:51
URL: http://www.lillasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0