Jag ska bli socionom

Tillslut, eller för all del redan i andra urvalet, kom jag in på mitt förstahandsval, Socionomutbildningen vid Socialhögskolan, Stockholms universitet. Det var med en lite läskigt liten marginal, 0,15 poäng i gymnasiebetygen, men det var åt rätt håll. Nu har jag registrerat mig, funderat över scheman och valt klass. På måndag börjar det, spännande och väldigt, väldigt roligt! Spännande att efter hundra, eller iaf i princip sju, år mer eller mindre på KTH få träffa helt andra människor. Spännande att få använda några andra delar av hjärnan än i den teoretiska elektrotekniken också...

Jag har även förkovrat mig i terminens litteraturlista. Kurserna som ska klaras av är en kurs i vardera Social omsorg, Psykologi, Socialpsykologi, Sociologi och Juridik. Mycket böcker blir det. En hittade jag hemma efter juridikkurserna som jag aldrig läste förra sommaren, ett par har jag fått låna av N. Resten ska jag, nybörjarmisstag eller ej, beställa hem från Bokus imorgon. Jag har ordnat med höjd kreditgräns där så allt kan gå i samma veva, sen blir det medmerarabattcheck och så nya medmerapoäng. Framförallt så hinner jag förtränga de nya böckerna ganska fort.

Imorgon blir det en tur till Solna C och inför-skolstart-shopping. Pennor, block och en mapp eller två tror jag jag ska få. Något särskilt man borde satsa på tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0