Rödbetsbröd

Vi har fortfarande massa rödbetor kvar från de leveranser vi fick från E:s föräldrar, trots att jag tycker att jag mest bloggar om rödbetsrecept... Jag gillar verkligen, verkligen rödbetor, men nu var det några som börjat bli lite mjuka och tråkiga och behövde bli tillagade. Jag började googla på rödbetsbröd igår och fastnade på det här och på kuppen hittade jag en ny blogg jag absolut kan tänka mig att besöka igen. Verkar inte som vi kör samma grönsakslådor, men utbudet är ju ungefär det samma... Brödet blev både fint och gott, åtminstone nygräddat med smör. Jag gjorde ungefär som receptet, men hade inte så mkt solroskärnor hemma så hällde i lite linfrö också och sen toppade jag med sesamfrön, det kan ju liksom aldrig bli fel. Gott bröd och färre ledsna rödbetor, en win-win-situation skulle man kunna säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0