Identitet

Det är spännande det här med att börja med något helt nytt på många olika sätt. En sak som tar mer av min tankeverksamhet på den punkten än mycket annat är frågan om den identitet som utbildningen och det framtida yrket innebär. Jag tror inte att jag egentligen har något problem med den indentiteten, men jag måste skapa mig min egen och ett förhållningssätt till den.

Just nu känns socionomstudentidentiteten som ett par glasögon jag tar på mig då och då, allt mer ofta, och tittar på världen genom. Intressant att känna hur huvudet jobbar med den nya kunskapen och på sitt egna sätt försöker tillämpa den. Jag hoppas och tror att mina ögon snart vant sig och inte behöver glasögonen. Jag vill lägga den här identiteten till den blandning av gammal teknolog, fästmö, vårdbiträde, scoutledare, storasyster, adminsistratör, miljövän, dotter, matlagningsentusiast, hemmakär, resenär, vän och så mycket mer som jag redan identifierar mig som. En resa i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0