Matnörderi

Då och då, eller rätt ofta kanske, så får jag en släng av matnörderi. Denna åkomma kan yttra sig på en mångd olika sätt. Ett är att jag bara vill prova att laga nya saker, ett annat att allt ska lagas från grunden. Oftast så yttrare den sig dock genom matporrsurfning och allra helst på en sajt som är lite som matnördarnas mecka, nämligen taffel.se . Man kan facineras, inspireras eller bara njuta. Har till min glädje hittat text skriven av en gammal vän som jag tappat kontakten med och som är mycket duktig på att skriva och dessutom finns i restaurangbranchen - det gläder mig att läsa och M, om du mot förmodan skulle läsa det här, så ska du veta att jag alltid kommer uppskatta det du skriver på ett eller annat sätt!

Till sajten finns också ett antal bloggar knutna. Många är bra, men jag har framförallt fastnat för Gittos mat. Den kan varmt rekommenderas! Jag gillar både hennes recept och hennes allmänna reflektioner om tillvaron ur ett till största del mat-perspektiv.

Kommentarer
Postat av: Bokvännen

Nu är ditt paket på väg hem till dig! =)

2009-09-06 @ 17:10:10
Postat av: Helena

Åh, så spännande! Mitt paket är snart på g det med, men det ska ju inte till dig...

2009-09-06 @ 18:38:19
URL: http://helenasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0