Bokhyllan

A
Adolfsson Eva, Till Moskva
Alfredsson Hans, Attentatet i Pålsjö skog
Allen, Problemlösning enligt Puh
Allende Isabel, Porträtt i Sepia
Andersson Lena, Du är alltså svensk
Austen Jane, Pride and Prejudice
Austen Jane, Northanger Abbey
Azzopardi Trezza, Gömstället

B
Bakhtiari Marjaneh
Baricco Alessandro, Silke
de Beauvoir Simone, Det andra könet
de Bernières Louis, Kapten Corellis mandolin
Björk Nina, Under det rosa täcket
Blume Judy, Sommarsystrar
Boije af Gennäs Louise, Ingen människa en ö
Boije af Gennäs Louise, Stjärnor utan svindel
Bonnier Jonas, Saffranshjärtan
von Born Heidi, Änglarnas stad
Brontë Emily, Wuthering heights
de Button Alain, Kärlek - en betraktelse
von Bredow Katarina, Expert på att rodna

C
Capella Anthony, Kärlek, mat & missöden
Carlsson Olle, Kristendom för ateister
Carol Oates Joyce, Jag ska ta dig dit
Croall Moa-Lina, Sen tar vi Berlin
Cunningham Michael, Timmarna

D
Dahlberg Jenny, När jag fyller 30 ska jag vara smal
Drougge Unni, Jag, Jag, Jag!
Drougge Unni, Lutherska badet

E
Edvardsson Åke, Samurajsommar
Einhorn Stefan, Konsten att vara snäll
Eklund Sigge, Det är 1988 och det har precis börjat snöa
Elf Karlén & Pamstierna, Ta betalt

F
Forss Lina, Vildängel
Forss Lina, Hallonbäcken
Franchell Eva, Vänninan - en rapport från Rosenbad
Fredriksson Marianne, Skilda verkligheter

G
Gaarder Jostein, Sofies värld
Gardell Jonas, Oskuld
Gavalda Anna, Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans
Gavalda Anna, Tillsammans är man mindre ensam
Gavalda Anna, Jag älskade honom
Glodeck Mariette, Röda vita rosen
Golding William, Flugornas Herre
Gough Julian, Juno och Juliet
Grünbaum Catharina, Strövtåg i språket
Gudmundsson Einar Màr, Drömmar på jorden

H
Haag Martina, Underbar och älskad av alla
Hadley-Kamptz Isobel, Jag går bara ut en stund
Hagerfors Lennart, Längta hem
Hamberg Emma, Brunstkalendern
Hamberg Emma, Linas kvällsbok 1 & 2
Hamberg Emma, Mossvikenfruar - Chansen
Harison Kathy, De bortglömda barnen
Hassen Khemiri Jonas, Montecore
Hermansson Marie, Musselstranden
Hermansson Marie, Ett oskrivet blad
Hodgson Burnett Frances, The secret garden
Holst Hanne-Vibeke, Therese tillstånd
Holst Hanne-Vibeke, Det verkliga livet
Holst Hanne-Vibeke, En lycklig kvinna
Holst Hanne-Vibeke, Kronprinsessan
Hornby Nick, High Fidelity & Fever pitch
Hustvedt Siri, Vad jag älskade

I
Ingmarsson Kajsa, Små citroner gula
Ingmarsson Kajsa, Inte enklare än så
Ingmarsson Kajsa, Lyckans hjul
Irving John, Ciderhusreglerna
Ishiguru Kanzo, Never let me go

J
Janouch Katerina, Dotter önskas
Janouch Katerina, Sommarbarn
Johansson Elsie, Kvinnan som mötte en hund
Joy Flower Karen, Jane Austen-klubben
Jägerfeld Jenny, Hål i huvudet
Jörgensdotter Anna, Sång från hjärtats bakgård

K
Kadefors Sara, Sandor slash Ida
Keyes Marian, Vattenmelonen
Küchen Maria, Sång till en fjäril
Kuklarz Zbigniew, Hjälp jag heter Zbigniew
Kuklarz Zbigniew, Anteckningar från en liten fiat

L
Lander Lena, De mörka fjärilarnas hem
Lange Henrik, 80 romaner för dig som har bråttom
Lapidus Jens, Snabba cash
Lega David, När inte armarna räcker till
Lennox Judith, Alla mina systrar
Lessing Doris, The sweetest dream
Lindblad Jeanette, En tillräckligt vacker dag för att dö
Lindström Fredrik, Vad gör alla superokända människor hela dagarna?
Linderborg Åsa, Mig äger ingen
Linton Magnus, Maricanos,
Ljungberg Ann-Marie, Simone de Beauvoirs hjärta
Lodalen Mian, Smulklubbens skamlösa systrar
Loe Erlend, Fakta om Finland
Lokko Lesley, Lycksökare

M
Manicka Rani, Rismodern
Márai Sandor, Glöd
Marianovic Fausta, Sista kulan spar jag åt grannen
Martinsson Moa, Kvinnor och äppelträd
Moody Martha, Som en syster
Moyes Jojo, Brudskeppet

N
Nilsen Tove, Högshussommar
Nilsson Johanna, De i utkanten älskande
Nilsson Johanna, Jag är leopardpojkens dotter
Nilsson Johanna, Rebell med frusna fötter
Nilsson Johanna, Hon går genom tavlan ut ur bilden
Nilsson Johanna, SOS från mänskligheten
Nilsson Mats-Erik, Den hemlige kocken

O
Olsson Belinda, Gravidchock
Olsson Belinda, Otrogen på öppen gata
Olsson Linda, Sonat till Miriam
Olsson Vibeke, Molnfri bombnatt
Orwell George, 1984

P
Palmqvist Conny, Hejdå, allihopa
Pettersson Henrik, Jehåvasjäveln
Phillips Jayne Anne, Sommarlägret
Picoult Jodi, Försvinnanden
Picoult Jodi, Allt för min syster
Pietrzak Katarina, Så ung och så duktig!
Politovskaja Anna, Rysk dagbok

Q

R
Ramqvist Karolina, More Fire
Ruth Persson Annika, Du och jag, Marie Curie

S
Sandahl Ronnie, Vi som aldrig sa hora
Sandberg Kristina, Ta itu
Schlosser Eric, Snabbmatslandet
Sebold Alice, The lovely bones
Seierstad Åsne, Bokhandlaren i Kabul
Sinsalo Johanna, Bara sedan solen sjunkit
Skugge Linda, Men mest av allt vill jag hångla med nån
Skugge Linda, Lilla ångestboken
Spasova Maja, Hemligheter
Stenius Yrsa, Makten och kvinnligheten
Sveland Maria, Bitterfittan

T
Thor Annika, Nu, imorgon!
Thydell Johanna, I taket lyser stjärnorna

U
Ullman Linn, Innan du somnar
V
Villius Sara, Battle
Voors Barbara, Akvarium

W
Wernström Sven, De hemligas ö
Willumsen Dorrit, Marie
Wilson Laura, Min allra bästa vän
Woolfolk Cross Donna, Påven Johanna

X

Y

Z
von Zweigbergk Helena, Tusen skärvor tillit

Å

Ä

Ö
Örstavik Hanne, Lika sant som jag är verklig

En någorlunda sammanfattning av det som står i bokhyllan, en del kan vara utlånat också. Tänkte försöka lista andra böcker jag läst, men det är svårt. Väldigt mycket är ju lånat från släktingar och vänner och det är svårt att erinra sig alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0