Julklappar

Då huvudtemat för den här bloggen trots allt är mat så blir det några rader om julklapparna som på ett eller annat sätt kan passa in i den kategorin.

Till E köpt jag en sushikurs på Medborgarskolan som han ska få gå här om en dryg vecka, lite ego så tänkte jag att det inte kunde skada om han blev duktig på det. Alldeles lysande tror jag att det kommer att bli minsann. Sen fick han en annan sak (som också har köksanknytning), ett flergångskaffefilter från swiss gold. Alldeles utmärkt är det visst, möjligen lite trist att jag inte uppskattar det ;-).

Till mamma köpte vi ett presentkort så att hon ska få följa med en matkaravan. Tror inte hon har bokat än, men är det bra kan jag absolut tänka mig att gå med på en vid tillfälle.

Svågern (mindre omständigt än att ständig omnämna honom som E:s bror) som ju gärna grillar och det ofta till sällskap där det finns väldigt olika önskemål om hur köttet ska se ut fick en fantstiskt fiffig (och fullständigt nödvändig...) pryl från smartasaker, supergrillarens brännjärn. Han verkar nöjd, även om den inte har premiäranvänts än...

E:s mormor (här saknas kortare namn) önskade sig egentligen en ny liten kaffetratt, men storleken som efterfrågades tillverkas visst inte längre och sen hittade vi den här fantastiskt söta lilla kaffebryggaren. Svår att inte falla för och enligt mottagaren blev kaffet alldeles utmärkt.

Själv fick jag alla saknade bunkar (utom den allra minsta) i vår serie av Margretheskålar av mamma och en tillbringare av mormor. Mycket fint, med det lilla smolket i glädjebägaren att vi nog måste ta en genomgång i våra köksskåp och rensa bort sånt som vi inte använder. Kan nog vara nyttigt det också...

Någon annan som fick något köksnyttigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0